ZAKRES CZYNNOŚCI

Pracownika Urzędu Gminy w Olszówce

 

Stanowisko: Inspektor ds. księgowości w zakresie gospodarki komunalnej

Nazwisko i imię: Marciniak Emilia

 

Kontakt:

Urząd Gminy w Olszówce

Parter, pokój nr 3

Tel. (63) 26-17-628

e-mail: urzad.gminy@olszowka.org.pl

 

Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30

 

Podstawowym obowiązkiem pracownika samorządowego jest:

-        terminowe i rzetelne wykonywanie powierzonych zadań i kompetencji,

-        efektywne wykorzystywanie czasu pracy,

-        przestrzeganie ustalonego czasu pracy i porządku,

-        dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych,

-        przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,

-        zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim,

-        przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa.

 

Zadania realizowane na stanowisku w zakresie gospodarki komunalnej (1/4 etatu):

1.       prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem poboru opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności:

-        prowadzenie ewidencji powyższej opłaty;

-        prowadzenie rachunkowości analitycznej opłaty;

-        obsługa programu księgowego WIP+;

-        prowadzenie czynności zmierzających do egzekwowania administracyjnego świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego;

2.       prowadzenie sprawozdawczości wynikającej z zakresu prowadzonych spraw (w tym dotyczących m.in. opłat zagospodarowanie odpadami komunalnymi) i podejmowanie czynności egzekucyjnych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

3.       pozyskiwanie środków z UE w zakresie prowadzonych zadań,

4.       współpraca ze stanowiskiem ds. utrzymania czystości i porządku w gminie oraz ze stanowiskiem ds. księgowości w gminie.

5.       Naliczenie corocznego wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

6.       Wprowadzanie deklaracji do systemu GOK+.

7.       Przekazywanie comiesięcznych przypisów i odpisów z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do działu księgowości.

8.       Przekazywanie do działu księgowości niezbędnych wydruków z systemu GOK+.

 

Zadania realizowane na stanowisku w zakresie gospodarki wodno-ściekowej (3/4 etatu):

1.       prowadzenie rejestru faktur, w tym ich wystawianie za wykonywane usługi w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz sporządzanie sprawozdań finansowych z nimi związanymi,

2.       księgowanie wpłat za wodę i ścieki oraz sporządzanie sprawozdań księgowych z nimi związanymi,

3.       rozliczanie inkasentów, wytyczanie tras inkasenckich, w tym wydawanie danych na komputer przenośny i przejmowanie danych z komputera przenośnego,

4.       prowadzenie spraw egzekucji i windykacji w zakresie należności z tytułu wpłat za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków,

5.       współpraca z konserwatorem sieci i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych,

6.       wystawianie faktur za zrzut ścieków dowożonych do oczyszczalni,

7.       przyjmowanie zgłoszeń dotyczących występowania awarii wodociągowych i kanalizacyjnych;

8.       współpraca przy planowaniu i realizacji inwestycji związanych ze stanowiskiem,

9.       prowadzenie spraw w zakresie zadań dotyczących zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania ścieków

10.  prowadzenie sprawozdawczości wynikającej z zakresu prowadzonych spraw, w szczególności z tytułu należności wpłat za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków.