ZAKRES CZYNNOŚCI
Pracownika Urzędu Gminy w Olszówce Stanowisko: Inspektor ds. gospodarki wodno-ściekowej Nazwisko i imię: Domowicz Rafał Kontakt: Urząd Gminy w Olszówce Parter, pokój nr 3 Tel. (63) 26-17-628 e-mail: urzad.gminy@olszowka.org.pl Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30 Podstawowym obowiązkiem pracownika samorządowego jest: - terminowe i rzetelne wykonywanie powierzonych zadań i kompetencji, - efektywne wykorzystywanie czasu pracy, - przestrzeganie ustalonego czasu pracy i porządku, - dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych, - przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej, - zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim, - przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa. Zadania realizowane na stanowisku do spraw gospodarki wodno-ściekowej: 1. Prowadzenie rejestru przydomowych oczyszczalni ścieków, wydawanie uzgodnień zezwalających na budowę, przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji. 2. Prowadzenie postępowań w sprawie wydawania zezwoleń dla przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych w oparciu o przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3. Sporządzanie umów na zrzut ścieków na oczyszczalnię ścieków w gminie Olszówka. 4. Prowadzenie rejestru przedsiębiorców posiadających zezwolenie w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. 5. Przyjmowanie i weryfikowanie sprawozdań kwartalnych przedsiębiorców posiadających zezwolenie w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych 6. Sporządzanie zestawień, sprawozdań, informacji o rodzaju i ilości odebranych nieczystości ciekłych 7. Wyliczanie opłat za usługi wodne związane ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków w rozumieniu ustawy Prawo Wodne 8. Prowadzenie spraw związanych z jakością wody przeznaczonej do spożycia zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 listopada 2015 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w tym m.in. zlecanie badań wody w ramach kontroli wewnętrznej, wyznaczenie punktów poboru wody, ustalanie harmonogramu poboru wody, sporządzanie procedur postępowania na wypadek pogorszenia jakości wody. 9. Organizacja prac związanych z przeprowadzeniem analizy ścieków na oczyszczalni ścieków. 10. Sporządzanie uchwał i zarządzeń związanych z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, w tym w szczególności: taryfy i regulamin. 11. Opracowanie i kalkulacja taryf: cen i stawek za dostawę wody i odprowadzanie ścieków zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. 12. Prowadzenie rejestru odbiorców usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, w tym sporządzanie projektów umów z odbiorcami indywidualnymi i odbiorcami zewnętrznymi. 13. Prowadzenie rejestru wodomierzy, w tym procedura wymiany wodomierzy ze względu na ich termin legalizacji, uszkodzenia lub awarie. 14. Prowadzenie postępowań w sprawie wydawania warunków przyłączenia do sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, jak i postępowań dotyczących nielegalnych podłączeń do w/w sieci. 15. Wydawanie uzgodnień związanych z projektem przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych. 16. Sporządzanie dokumentów odbiorowych na wykonane sieci wodociągowe i przyłącza wodociągowe i kanalizacyjne. 17. Uzgadnianie tras projektowanych sieci gazowych, energetycznych, teletechnicznych itp. w zakresie kolizji z uzbrojeniem wodno-kanalizacyjnym. 18. Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących występowania awarii wodociągowych i kanalizacyjnych. Prowadzenie rejestru awarii występujących na sieciach i przyłączach. 19. Sporządzanie sprawozdań statystycznych i informacyjnych dotyczących eksploatacji stacji uzdatniania wody, oczyszczalni ścieków i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych związanych z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków i wynikających z prowadzonych zagadnień. 20. Prowadzenie spraw bieżących związanych z obiektami: stacji uzdatniania wody, oczyszczalni ścieków , w tym aktualizacje pozwoleń wodno-prawnych, przeglądy, nadzory (Urząd Dozoru Technicznego), rejestry pracy związanych z ich obsługą. 21. Prowadzenie wykazu hydrantów przeciwpożarowych znajdujących się na sieciach wodociągowych wraz z ich dokładną lokalizacją, opisem, stanem technicznym w nawiązaniu do ustawy o ochronie przeciwpożarowej. 22. Opracowanie i wdrażanie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na podstawie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, w tym również prowadzenie inwestycji z zakresu wodociągów i kanalizacji, nadzór nad ich realizacją, sporządzanie wniosków inwestycyjnych. 23. Prowadzenie spraw dotyczących pozwoleń wodnoprawnych na pobór wód podziemnych oraz odprowadzanie ścieków (realizacja warunków w nich zawartych oraz ich aktualizacja) 24. Współpraca z konserwatorem sieci i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych. 25. Współpraca przy planowaniu i realizacji inwestycji związanych ze stanowiskiem, w tym przygotowywanie i przeprowadzanie procedur zamówień publicznych do 130.000 zł (np. materiały, usługi) związanych z bieżącą eksploatacją urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, w tym sporządzanie umów
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Elwira Nita |
Data utworzenia: | 2013-09-27 10:22:03 |
Wprowadził do systemu: | Elwira Nita |
Data wprowadzenia: | 2013-09-27 10:22:17 |
Opublikował: | Elwira Nita |
Data publikacji: | 2013-09-27 10:24:27 |
Ostatnia zmiana: | 2023-02-03 13:04:54 |
Ilość wyświetleń: | 5539 |