1. naliczanie wynagrodzeń (sporządzanie list płac) dla pracowników szkół, prowadzenie dokumentacji podatkowej i deklaracji na ubezpieczenie społeczne oraz rozliczanie zasiłków chorobowych,
2. prowadzenie spraw związanych z ubieganiem się nauczycieli o uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu i rejestru wydanych aktów nadania stopnia awansu zawodowego;
3. opracowanie materiałów do przeprowadzenia konkursów na stanowisko dyrektora placówki oświatowej;
4. prowadzenie programu kadrowego (czas pracy) nauczycieli;
5. przygotowanie dokumentacji związanej z przyznawaniem nagród przez Wójta dla Nauczycieli;
6. prowadzenie programu środki trwałe – okresowa i pełna inwentaryzacja oraz doposażanie szkół na terenie gminy Olszówka;
7. wydawanie pracownikom zaświadczeń o wysokości zarobków;
8. współpraca z dyrektorami szkół;
9. sporządzanie przelewów bankowych;
10. aplikowanie o środki finansowe związane z oświatą;
11. prowadzenie procedur przetargowych na zadania realizowane w ramach zakresu czynności do kwoty 30.000 euro i współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. inwestycji i zamówień publicznych;
12. prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem i przekazywaniem danych w systemie informacji oświatowej przy użyciu programu SIO;
13. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawców kształcących młodocianych pracowników;
14. koordynowanie działalności komisji do spraw przeciwdziałania alkoholizmowi;
15. wykonywanie poleceń Wójta Gminy w zakresie obejmującym zagadnienia dotyczące spraw administracyjnych szkół.