Daria Kubus
Daria Kubus zajmuje stanowisko ds. ochrony środowiska
Kontakt: Urząd Gminy w Olszówce Parter, pokój nr 3 Tel. (63) 26-17-628 Faks (63) 27-39-030 e-mail: urzad.gminy@olszowka.org.pl Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30 Zadania realizowane na stanowisku do spraw środowiska i zaopatrzenia w ciepło i energię: 1. Prowadzenie rejestru przydomowych oczyszczalni ścieków, wydawanie uzgodnień zezwalających na budowę, przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji.
2. Prowadzenie postępowań w sprawie wydawania zezwoleń dla przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych w oparciu o przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3. Sporządzanie umów na zrzut ścieków na oczyszczalnię ścieków w gminie Olszówka. 4. Prowadzenie rejestru przedsiębiorców posiadających zezwolenie w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. 5. Przyjmowanie i weryfikowanie sprawozdań kwartalnych przedsiębiorców posiadających zezwolenie w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych 6. Sporządzanie zestawień, sprawozdań, informacji o rodzaju i ilości odebranych nieczystości ciekłych 7. Wyliczanie opłat za usługi wodne w rozumieniu ustawy Prawo Wodne. 8. Prowadzenie postępowań w zakresie ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko w oparciu o przepisy ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocen oddziaływania na środowisko 9. Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 10. Sporządzanie zestawień, sprawozdań, informacji o prowadzonych postępowaniach w oparciu o przepisy ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz ustawy Prawo ochrony środowiska. 11. Prowadzenie wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie w zakresie prowadzonych spraw oraz udostępnianie go społeczeństwu (ekoportal) oraz przekazywanie danych w celu umieszczenia w BIP. 12. Udzielanie informacji o środowisku, w tym wyszukiwanie dokumentacji oraz jej udostępnianie. 13. Prowadzenie spraw związanych z ochrona środowiska wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska. 14. Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest. 15. Wprowadzanie danych do bazy azbestowej. 16. Prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem dotacji/dofinansowania na usuwanie azbestu. 17. Sporządzanie zestawień, sprawozdań, informacji o wyrobach zawierających azbest, o substancjach stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska w oparciu o ustawę Prawo ochrony środowiska. 18. Wdrażanie programu usuwania azbestu, jego aktualizacja oraz aktualizacja inwentaryzacji wyrobów azbestowych. 19. Prowadzenie spraw związanych z geologią. 20. Wdrażanie programu gospodarki niskoemisyjnej i jego aktualizacja. 21. Udzielanie informacji w zakresie transportu i utylizacji padłych zwierząt, w tym zlecanie podmiotom upoważnionym transportu i utylizacji padłych zwierząt z terenów będących własnością Gminy. 22. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w ciepło i energię elektryczną (odnawialne źródła energii), w tym pozyskiwanie środków na OZE. 23. Prowadzenie działań proekologicznych i prokulturowych na terenie Gminy, w tym opracowanie projektów i pozyskiwanie środków na w/w działania. 24. Prowadzenie spraw związanych z jakością wody przeznaczonej do spożycia zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 listopada 2015 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w tym m.in. zlecanie badań wody w ramach kontroli wewnętrznej, wyznaczenie punktów poboru wody, ustalanie harmonogramu poboru wody, sporządzanie procedur postępowania na wypadek pogorszenia jakości wody. 25. Organizacja prac związanych z przeprowadzeniem analizy ścieków na oczyszczalni ścieków. 26. Współpraca przy planowaniu i realizacji inwestycji związanych ze stanowiskiem. 27. Prowadzenie spraw związanych z gminnym funduszem ochrony środowiska. 28. Potwierdzanie wykonanych prac / zrealizowanych zakupów na fakturach w zakresie prowadzonych zagadnień. 29. Pozyskiwanie środków zewnętrznych w zakresie prowadzonych spraw. 30. Prowadzenie sprawozdawczości wynikającej z zakresu prowadzonych spraw. 31. Koordynacja działań i prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych w jednostce. 32. Prowadzenie procedur przetargowych na zadania realizowane w ramach zakresu czynności do kwoty 30.000 euro i współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. inwestycji i zamówień publicznych. 33. Wykonywanie poleceń Wójta Gminy w zakresie obejmującym zagadnienia ochrony środowiska i zaopatrzenie w ciepło i energię. 34. Prowadzenie spraw z zakresu działalności pożytku publicznego wraz z rozliczaniem dotacji. 35. Prowadzenie bazy organizacji pozarządowych i współpraca z organizacjami pozarządowymi, wspieranie ich działań, w tym organizowanie konkursów dla ww. podmiotów. 36. Wspieranie działań i współpraca ze stowarzyszeniami, z którymi współpracuje Gmina Olszówka oraz działającymi na terenie gminy; współdziałanie z LGD w tym z „Solna Doliną” oraz aplikowanie o środki finansowe. 37. Prowadzenie zadań inwestycyjnych i remontowych związanych z zakresem prowadzonych spraw.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Elwira Nita |
Data utworzenia: | 2007-10-30 15:46:39 |
Wprowadził do systemu: | Elwira Nita |
Data wprowadzenia: | 2007-10-30 15:46:40 |
Opublikował: | Elwira Nita |
Data publikacji: | 2007-10-30 15:46:57 |
Ostatnia zmiana: | 2020-05-14 08:46:41 |
Ilość wyświetleń: | 6943 |