ZAKRES CZYNNOŚCI

Pracownika Urzędu Gminy w Olszówce

 

Stanowisko: Referent ds. utrzymania czystości i porządku w gminie oraz ochrony środowiska

Nazwisko i imię: Sochacka Klaudia

 

Kontakt:

Urząd Gminy w Olszówce

Parter, pokój nr 3

Tel. (63) 26-17-628

e-mail: urzad.gminy@olszowka.org.pl

 

Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30

 

Podstawowym obowiązkiem pracownika samorządowego jest:

-        terminowe i rzetelne wykonywanie powierzonych zadań i kompetencji,

-        efektywne wykorzystywanie czasu pracy,

-        przestrzeganie ustalonego czasu pracy i porządku,

-        dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych,

-        przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,

-        zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim,

-        przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa.    

 

Zadania realizowane na stanowisku w zakresie ochrony środowiska:

1.       Prowadzenie postępowań w zakresie ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko w oparciu o przepisy ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocen oddziaływania na środowisko

2.       Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

3.       Sporządzanie zestawień, sprawozdań, informacji o prowadzonych postępowaniach
w oparciu o przepisy ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz ustawy Prawo ochrony środowiska.

4.       Prowadzenie wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie w zakresie prowadzonych spraw oraz udostępnianie go społeczeństwu (ekoportal) oraz przekazywanie danych w celu umieszczenia w BIP.

5.       Udzielanie informacji o środowisku, w tym wyszukiwanie dokumentacji oraz jej udostępnianie.

6.       Prowadzenie spraw związanych z ochrona środowiska wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska.

7.       Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest.

8.       Wprowadzanie danych do bazy azbestowej.

9.       Prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem dotacji/dofinansowania na usuwanie azbestu.

10.  Sporządzanie zestawień, sprawozdań, informacji o wyrobach zawierających azbest,
o substancjach stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska w oparciu o ustawę Prawo ochrony środowiska.

11.  Wdrażanie programu usuwania azbestu, jego aktualizacja oraz aktualizacja inwentaryzacji wyrobów azbestowych.

12.  Prowadzenie spraw związanych z geologią.

13.  Wdrażanie programu gospodarki niskoemisyjnej i jego aktualizacja.

14.  Udzielanie informacji w zakresie transportu i utylizacji padłych zwierząt, w tym zlecanie podmiotom upoważnionym transportu i utylizacji padłych zwierząt z terenów będących własnością Gminy.

15.  Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w ciepło i energię elektryczną (odnawialne źródła energii), w tym pozyskiwanie środków na OZE.

16.  Prowadzenie działań proekologicznych i prokulturowych na terenie Gminy, w tym opracowanie projektów i pozyskiwanie środków na w/w działania.

17.  Współpraca przy planowaniu i realizacji inwestycji związanych ze stanowiskiem.

18.  Prowadzenie spraw związanych z gminnym funduszem ochrony środowiska.

19.  Potwierdzanie wykonanych prac / zrealizowanych zakupów na fakturach w zakresie prowadzonych zagadnień.

20.  Pozyskiwanie środków zewnętrznych w zakresie prowadzonych spraw.

21.  Prowadzenie sprawozdawczości wynikającej z zakresu prowadzonych spraw.

22.  Koordynacja działań i prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych
w jednostce.

23.  Prowadzenie procedur przetargowych na zadania realizowane w ramach zakresu czynności do kwoty 130.000 tys. zł i współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. inwestycji i zamówień publicznych.

24.  Wykonywanie poleceń Wójta Gminy w zakresie obejmującym zagadnienia ochrony środowiska i zaopatrzenie w ciepło i energię.

25.  Prowadzenie spraw z zakresu działalności pożytku publicznego wraz z rozliczaniem dotacji.

26.  Prowadzenie bazy organizacji pozarządowych i współpraca z organizacjami pozarządowymi, wspieranie ich działań, w tym organizowanie konkursów dla ww. podmiotów.

27.  Wspieranie działań i współpraca ze stowarzyszeniami, z którymi współpracuje Gmina Olszówka oraz działającymi na terenie gminy; współdziałanie z LGD w tym z „Solna Doliną” oraz aplikowanie o środki finansowe.

28.  Prowadzenie zadań inwestycyjnych i remontowych związanych z zakresem prowadzonych spraw.

 

Zadania realizowane na stanowisku w zakresie gospodarki odpadami (1/4 etatu):

1.       Ustalanie wysokości stawki za odbiór odpadów komunalnych

2.       Przygotowywanie projektów uchwał z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i ich realizacja

3.       Przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

4.       Wykonywanie corocznych sprawozdań z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie

5.       prowadzenie spraw z zakresu utrzymania porządku i czystości w gminie, w tym spraw związanych z organizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy;

6.       wdrażanie systemu w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi w gminie;

7.       nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;

8.       prowadzenie spraw z zakresu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;

9.       prowadzenie ewidencji nieruchomości zamieszkałych w zakresie odbierania odpadów komunalnych;

10.  prowadzenie kampanii informacyjnej i edukacyjnej w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym selektywnego zbierania odpadów komunalnych i nieczystości płynnych;

11.  prowadzenie spraw związanych z wpisem do rejestru działalności regulowanej dla podmiotów w zakresie odbierania odpadów komunalnych;

12.  realizacja zadań objętych zakresem czynności w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych;

13.  przygotowanie i współuczestniczenie w przeprowadzeniu przetargów na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (opracowanie SIWZ).

 

Zadania realizowane na stanowisku w zakresie: koordynator ds. działalności kulturalnej w Świetlicy Wiejskiej w Olszówce (1/2 etatu):

 

1.       Organizacja i koordynacja funkcjonowania Świetlicy Wiejskiej w Olszówce ze szczególnym uwzględnieniem niżej wymienionych zajęć ogólnodostępnych dla dzieci i młodzieży i osób starszych:

a)    zajęcia nauki gry na instrumentach dętych;

b)    zajęcia fitness/zumba;

c)    inne zajęcia kulturalno-sportowo-rekreacyjne.

2.    Współorganizowanie imprez środowiskowych (konkursy, turnieje, przeglądy, spotkania okolicznościowe  itp.)

3.    Opracowanie harmonogramu imprez.

4.    Inspirowanie nowych form działalności kulturalnej.