Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Olszówce
Olszówka 15 , 62-641 Olszówka
NIP: 666 177 17 72  tel. (63) 2739035 fax (63) 2739030
e-mail:
gops@olszowka.org.pl

Nr sprawy ZP.1.2014                                                

Olszówka, dnia 2014.02.20

 

ZAPYTANIE  O CENĘ
WYKONANIA  USŁUGI  DOŻYWIANIA DZIECI W SZKOŁACH
NA TERENIE GMINY Olszówka w okresie 03.03.2014 r. do 26.06.2014 r.
Zamówienie o równowartości poniżej 14.000 EURO

Gminny Ośrodek  Pomocy Społecznej w Olszówce, Olszówka 15, 62-641 Olszówka zwany dalej Zamawiającym zaprasza do złożenia oferty cenowej  na świadczenie usługi cateringowej pod nazwą: „Dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Olszówka” w okresie od 03.03.2014 r. do 26.06.2014 r.  oraz ustala niżej szczegóły i warunki zamówienia:

1.  Nazwa i adres Zamawiającego : 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Olszówce
Olszówka 15 , 62-641 Olszówka
NIP: 666 177 17 72  tel.(63)2739035 fax.(63) 2739030
e-mail: gops@olszowka.org.pl

2. Określenie przedmiotu zamówienia:
„Dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Olszówka” 
 
3.  Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie  usługi  cateringowej dożywiania  dzieci w szkołach na terenie Gminy Olszówka w okresie od dnia 03 marca 2014 r. do dnia 26 czerwca 2014 r., polegającej na przygotowywaniu i dostarczeniu  jednego dziennie gorącego posiłku, tj. naprzemiennie:  jeden dzień zupa + pieczywo, drugi dzień drugie danie na każde dziecko w dni robocze (w dniach pobierania nauki w szkolnej),
1) ustala się obowiązującą gramaturę posiłków nie mniej niż:
a) mięso lub ryba – 100 g.
b) ziemniaki lub makaron, ryż, kasza lub inne – 200g  i surówka – 100 g.
c) zupa – 250 ml,
d) pieczywo
2) Zupa i drugie danie muszą zachować kaloryczność na poziomie minimum 750 kcal. Posiłki muszą spełniać następujące warunki jakościowe:
a) jadłospis powinien być urozmaicony, rodzaj potrawy nie może się powtarzać w okresie kolejnych  następujących po sobie 5 dni tygodnia,
b) potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji konserwujących. zagęszczających, barwionych lub sztucznie aromatyzowanych,
c) w posiłkach powinny przeważać składniki gotowane, pieczone lub duszone,
d) do przygotowania posiłków powinny być stosowane tłuszcze roślinne, z ograniczonym stosowaniem tłuszczy zwierzęcych, stosowane powinny być duże ilości świeżych warzyw,
e) ważna jest estetyka potraw i posiłków.
Dożywianie obejmie około 69 dzieci  (od dnia 01.04.2014 r. w związku z podjęciem stosownej Uchwały Rady Gminy Olszówka przewiduje się zwiększenie ilości dożywianych  o około 16 dzieci) uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjum na terenie gminy Olszówka polegająca na przygotowywaniu dostarczeniu do szkół i wydaniu dzieciom dziennie  jednego  gorącego posiłku (w dniach pobierania nauki w szkołach). Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania polegającego na przygotowywaniu, dostarczaniu i wydaniu posiłków w naczyniach jednorazowych do następujących obiektów szkolnych:
a) Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Łubiance,
b) Szkoła Podstawowa w Głębokiem,
c) Szkoła Podstawowa w Ponętowie Górnym Drugim.
Przewidywana ilość posiłków w okresie obowiązywania umowy wynosi  około 6.405 posiłków. 
W/w ilość posiłków została określona szacunkowo. Ilość posiłków może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeni. Wykonawca będzie zobowiązany do uwzględnienia  dziennych  ilości posiłków zgłoszonych przez Dyrektorów Szkół do godziny 0915.

4.  Realizacja przedmiotu umowy
1) Realizacja powyższego zadania polegała będzie na przygotowywaniu, dostarczeniu i wydaniu  gorącego posiłku, dzieciom w szkołach, w godzinach około-południowych. Posiłki będą  serwowane  w naczyniach jednorazowych  ze sztućcami   jednorazowymi lub w innych równoważnych naczyniach zgodnych z obowiązującymi normami, aprobatami polskimi,  oraz UE. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania naczyń i sztućców  lub innych równoważnych  naczyń  określonych powyżej  na swój koszt. Odpady i naczynia zabiera wykonawca  co należy uwzględnić w kosztach.
2) Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w ciągu tygodnia (5 dni pobierania nauki w szkołach).
3) Gorący posiłek musi odpowiadać  normom odżywczym obowiązującym w tzw. punktach zbiorowego żywienia  tj. posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, sporządzone z pełnowartościowych, świeżych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy ważności, wg wymogów sztuki kulinarnej i sanitarnej ( zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności  i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (tj. Dz. U z 2010 r., nr 136, poz. 914 z późn. zm.)
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających kaloryczność  zamawianego posiłku. Zamawiający kosztami badania obciąży Wykonawcę, a ewentualne niedopełnienie postawionych wymagań w tym zakresie stanowić będzie  podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy.
5) Posiłki powinny być dostarczane do szkół i wydane w dniach nauki szkolnej w godzinach ustalonych z przedstawicielami szkoły wskazanymi pisemnie przez dyrektora placówki. 
6) Posiłek Wykonawca dostarczać będzie własnym transportem, na własny koszt, w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości  przewożonych potraw.
7) Wykonawca ponosi koszty załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłku.
8) O czystość termosów  zadba Wykonawca.
9) Wykonawca w ramach świadczonych usług zobowiązany jest do współpracy z dyrektorami szkół i kierownikiem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olszówce.

5 .  Okres  wykonania usługi :
1. Okres usługi:  od  dnia   03 marca 2014 r. do dnia  26 czerwca 2014 r.

6. Wiedza i doświadczenie :
Wykonawca winien przedstawić dokument potwierdzający prowadzenie działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz posiadać potencjał wiedzy i doświadczenia w realizacji zamówień o podobnym charakterze. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonywania usługi przez Wykonawcę.

7 . Oferta  powinna zawierać :
1)  dane identyfikacyjne Wykonawcy - nazwę, adres, nr Regon, nr NIP, nr telefonu, e - mail,
2)  średnia cena netto i brutto posiłku dziennie,

Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty bezpośrednie i pośrednie jakie wykonawca uważa za niezbędne do poniesienia dla terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, zysk wykonawcy oraz wszelkie wymagane przepisami podatki i opłaty.  Wykonawca powinien uwzględnić w cenie wszystkie posiadane informacje o przedmiocie zamówienia.
Oferta musi mieć formę pisemną i powinna być sporządzona w języku polskim.

8. Wymogi  kwalifikacyjne  konieczne do  realizacji  usługi:
W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału do oferty należy dołączyć: 
1) odpis z właściwego rejestru sądowego lub odpis   wpisu do Centralnej Ewidencji  i Informacji   o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub pełnomocnictwo w celu weryfikacji umocowania    osoby podpisującej ofertę
2) dokumenty  ( np. referencje, umowa zlecenie itp.) potwierdzające realizację usług o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia w okresie 3 lat przed upływem terminu złożenia oferty.
3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zał  do oferty.

Dokumenty załączane do oferty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
  
9. Ocena ofert:
Zamawiający dokona oceny oferty na podstawie następujących kryteriów oceny:
• cena (100%),
Ocenie podlegać będzie średnia cena brutto jednego gorącego posiłku.

10. Termin i sposób złożenia oferty:
Pisemną ofertę cenową  (zgodnie z załączonym wzorem)  prosimy złożyć w jeden z podanych poniżej sposobów w terminie do 28 lutego  2014 r.  do godz. 10:00
1) oferta pisemna na adres Zamawiającego,
2) faksem na numer (63) 2739030,
3) w wersji elektronicznej na adres: gops@olszowka.org.pl
4) osobiście w siedzibie Zamawiającego  Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Olszówce, Olszówka 15,
5) oferty dostarczone w sposób określony w pkt. 2) i 3)  na dzień podpisania umowy dostarczone muszą być w oryginale.
Wykonawca podaje w ofercie cenę netto i brutto za 1 kompletny posiłek. Cena musi zostać podana w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

11. Udzielenie zamówienia
Za najkorzystniejszą będzie uznana oferta, spełniająca wymagania formalne i merytoryczne, w której Wykonawca zaoferuje  najniższą cenę.
Oferty niekompletne i częściowe będą odrzucone.

12. Termin podpisania umowy
1. Po wyborze oferty  sporządzona  zostanie umowa na realizację zamówienia.
2.  Przed jej podpisaniem Wykonawca przedkłada Decyzję Powiatowego Inspektora Sanitarnego na prowadzenie działalności w zakresie  cateringu.
3.  Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym będą następowały miesięcznie, w złotych polskich.
4. Pozostałe warunki realizacji zamówienia, w tym orientacyjne godziny dostarczania posiłków do poszczególnych placówek, zostaną ustalone w umowie.

Osoby do kontaktu:
a) kierownik GOPS, tel. (63) 2739035

Do niniejszego pisma załączono: Formularz ofertowy z załącznikiem.


Kierownik GOPS
w Olszówce
/-/ Elżbieta Sosnowska