ZAKRES CZYNNOŚCI
Pracownika Urzędu Gminy w Olszówce Stanowisko: Inspektor ds. księgowości w zakresie gospodarki komunalnej Nazwisko i imię: Marciniak Emilia Kontakt: Urząd Gminy w Olszówce Parter, pokój nr 3 Tel. (63) 26-17-628 e-mail: urzad.gminy@olszowka.org.pl Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30 Podstawowym obowiązkiem pracownika samorządowego jest: - terminowe i rzetelne wykonywanie powierzonych zadań i kompetencji, - efektywne wykorzystywanie czasu pracy, - przestrzeganie ustalonego czasu pracy i porządku, - dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych, - przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej, - zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim, - przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa. Zadania realizowane na stanowisku w zakresie gospodarki komunalnej (1/4 etatu): 1. prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem poboru opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności: - prowadzenie ewidencji powyższej opłaty; - prowadzenie rachunkowości analitycznej opłaty; - obsługa programu księgowego WIP+; - prowadzenie czynności zmierzających do egzekwowania administracyjnego świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego; 2. prowadzenie sprawozdawczości wynikającej z zakresu prowadzonych spraw (w tym dotyczących m.in. opłat zagospodarowanie odpadami komunalnymi) i podejmowanie czynności egzekucyjnych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, 3. pozyskiwanie środków z UE w zakresie prowadzonych zadań, 4. współpraca ze stanowiskiem ds. utrzymania czystości i porządku w gminie oraz ze stanowiskiem ds. księgowości w gminie. 5. Naliczenie corocznego wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 6. Wprowadzanie deklaracji do systemu GOK+. 7. Przekazywanie comiesięcznych przypisów i odpisów z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do działu księgowości. 8. Przekazywanie do działu księgowości niezbędnych wydruków z systemu GOK+. Zadania realizowane na stanowisku w zakresie gospodarki wodno-ściekowej (3/4 etatu): 1. prowadzenie rejestru faktur, w tym ich wystawianie za wykonywane usługi w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz sporządzanie sprawozdań finansowych z nimi związanymi, 2. księgowanie wpłat za wodę i ścieki oraz sporządzanie sprawozdań księgowych z nimi związanymi, 3. rozliczanie inkasentów, wytyczanie tras inkasenckich, w tym wydawanie danych na komputer przenośny i przejmowanie danych z komputera przenośnego, 4. prowadzenie spraw egzekucji i windykacji w zakresie należności z tytułu wpłat za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, 5. współpraca z konserwatorem sieci i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych, 6. wystawianie faktur za zrzut ścieków dowożonych do oczyszczalni, 7. przyjmowanie zgłoszeń dotyczących występowania awarii wodociągowych i kanalizacyjnych; 8. współpraca przy planowaniu i realizacji inwestycji związanych ze stanowiskiem, 9. prowadzenie spraw w zakresie zadań dotyczących zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania ścieków 10. prowadzenie sprawozdawczości wynikającej z zakresu prowadzonych spraw, w szczególności z tytułu należności wpłat za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków.