Ewa Nowińska zajmuje stanowisko ds. obywatelskich

 

Kontakt:
               
Urząd Gminy w Olszówce

                Parter, pokój nr 8 – Ewidencja ludności

                Tel.         (63) 26-17-624

                Faks       (63) 27-39-030

                e-mail:  urzad.gminy@olszowka.org.pl 

 

Godziny pracy:

                p oniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30

 

Wykonywane czynności

Z zakresu ewidencji ludności:
Prowadzenie całości spraw z zakresu ewidencji ludności, w tym w szczególności:
1.Prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich aktualizacja na podstawie obowiązku meldunkowego, który polega na:
- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego,
- zameldowaniu się w miejscu pobytu czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu czasowego,
-     wprowadzeniu urodzenia się dziecka,
-     zmiany stanu cywilnego,
- wprowadzeniu zgonu osoby.
2.Wydawanie dokumentów tożsamości na podstawie złożonych wniosków przez obywateli i wszystkich czynności związanych z wystawianiem ww. dokumentów.
3.Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o stowarzyszeniach, zgromadzeniach, zbiórkach publicznych.
4.Sporządzanie sprawozdań do CBD MSWiA.
5.Współpraca w zakresie zmian osobowo-adresowych ze stacją komputerową.
6.Wydawanie poświadczeń zamieszkania.
7.Prowadzenie alfabetycznej kartoteki ewidencyjno-adresowej KOM.
8.Prowadzenie kontroli dyscypliny meldunkowej.
9.Prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania.
10.Prowadzenie zagadnienia dotyczącego pobytu cudzoziemców na terenie gminy.

Zadania z zakresu Straży Pożarnych:
1.Prowadzenie rejestru straży pożarnych znajdujących się na terenie gminy.
2.Organizowanie przeglądów stanu bezpieczeństwa pożarowego przez powołane zespoły kontrolne.
3.Wydawanie jednostkom OSP miesięcznych kart drogowych oraz kart pracy sprzętu silnikowego.
4.Współdziałanie z Gminnym Komendantem OSP i naczelnikami poszczególnych jednostek.
5.Wyliczanie ekwiwalentu dla członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w akcjach gaśniczych i szkoleniach.
6.Potwierdzanie celowości wydatków dotyczących jednostek OSP oraz ochrony p.poż.

Inne zadania:
-prowadzenie spraw dotyczących informacji niejawnych – w zakresie posiadanych w tym względzie uprawnień,
-współpraca z innymi stanowiskami Urzędu Gminy w zakresie zadań wykonywanych na stanowisku pracy,
-wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń Wójta Gminy.