Olszówka, dnia 2019-01-18

Nr sprawy ZP.1.2019

 

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Olszówce                          

Olszówka 15 , 62-641 Olszówka

tel(63)2739035 fax.(63) 2739030

e-mail: gops@olszowka.org.pl

 

 

 

ZAPYTANIE  OFERTOWE

WYKONANIA  USŁUGI  DOŻYWIANIA DZIECI W SZKOŁACH

NA TERENIE GMINY OLSZÓWKA w roku 2019

Zamówienie o równowartości poniżej 30.000 EURO określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2018 r. poz. 1986)

 

Działając w imieniu Gminy Olszówka NIP 6662002107, Gminny Ośrodek  Pomocy Społecznej w Olszówce, Olszówka 15, 62-641 Olszówka,  zwany dalej „Zamawiającym” zaprasza do złożenia oferty cenowej na świadczenie usługi cateringowej w roku 2019  na dożywianie dzieci w szkołach na ternie Gminy Olszówka.

 

1.  Dane kontaktowe: 

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Olszówce                          

Olszówka 15 , 62-641 Olszówka

tel.(63)2739035 fax.(63) 2739030

e-mail: gops@olszowka.org.pl

 

2. Określenie przedmiotu zamówienia:

    Dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Olszówka w roku 2019 

 

3.  Opis przedmiotu zamówienia:

1.       Przedmiotem zamówienia jest wykonanie  usługi  cateringowej dożywiania w dni nauki szkolnej  dzieci  w  szkołach na terenie Gminy Olszówka w roku 2018.

            od 14.02.2019 r.  do  17.06.2019 r. 

            od 05.09.2019 r.  do  20.12.2019 r.

            Usługa polega na przygotowywaniu i dostarczeniu jednego dziennie gorącego  dwudaniowego   posiłku, oraz deseru ( pełnego obiadu) na każde dziecko w dniach pobierania nauki w szkole.

2.       Ustala się obowiązującą gramaturę posiłków nie mniej niż:

Danie pierwsze:

a)       zupa – 250 ml,

b)      pieczywo – ( bułka, chleb)

Danie drugie

a)       mięso lub ryba – 100 g.

b)      ziemniaki lub makaron, ryż, kasza lub inne – 200g 

c)       surówka – 100 g

Deser

a)       napój (sok owocowy, warzywny lub kompot) – 200 ml,

b)      owoce ( gruszka, jabłko , pomarańcza) – owoc duży

c)       1 jogurt  - minimum 120ml). 

3.       Zupa i drugie danie muszą zachować kaloryczność na poziomie minimum 750 kcal. Posiłki muszą spełniać następujące warunki jakościowe:

d)      jadłospis powinien być urozmaicony, rodzaj potrawy nie może się powtarzać w okresie kolejnych  następujących po sobie 5 dni tygodnia,

e)       potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji konserwujących. zagęszczających, barwionych lub sztucznie aromatyzowanych,

f)       w posiłkach powinny przeważać składniki gotowane, pieczone lub duszone,

g)      do przygotowania posiłków powinny być stosowane tłuszcze roślinne, z ograniczonym stosowaniem tłuszczy zwierzęcych, stosowane powinny być duże ilości świeżych warzyw,

h)      ważna jest estetyka potraw i posiłków.

Dożywianie obejmie około 75 dzieci  uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjum na terenie gminy Olszówka.  Przedmiot zamówienia  obejmuje realizację zadania polegającego na przygotowywaniu, dostarczaniu i wydaniu posiłków w     naczyniach jednorazowych do następujących obiektów szkolnych:

            a) Szkoła Podstawowa im. Stanisława Kostki w Łubiance

            b) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glębokiem.

            c) Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Ponętowie Górnym Drugim

            Przewidywana ilość posiłków w okresie:

                        od 14.02.2019 r. do 17.06.2019 r.         - (84 dni x 75)   6.300

                        od 05.09.2019 r. do 20.12.2019 r.          - (75 dni x 75)  5.625

                                                   obowiązywania umowy wynosi   około   11.925  posiłków

W/w ilość posiłków została określona szacunkowo. Ilość posiłków może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeniu. Wykonawca będzie zobowiązany do uwzględnienia  dziennych  ilości posiłków zgłoszonych przez Dyrektorów Szkół do godziny 0915.

W związku z częściowym finansowaniem dożywiania z  dotacji celowej  i ewentualnym jej brakiem dopuszcza się możliwość ograniczenia dożywiania do formy pierwszego lub drugiego dania.

4.  Realizacja przedmiotu umowy

1) Realizacja powyższego zadania polegała będzie na przygotowywaniu, dostarczeniu i wydaniu  gorącego posiłku, dzieciom w szkołach, w godzinach około-południowych. Posiłki będą  serwowane  w naczyniach jednorazowych  ze sztućcami   jednorazowymi lub w innych równoważnych naczyniach zgodnych z obowiązującymi normami, aprobatami polskimi,  oraz UE. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania naczyń i sztućców  lub innych równoważnych  naczyń  określonych powyżej  na swój koszt. Odpady i naczynia zabiera wykonawca  co należy uwzględnić w kosztach.

2) Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w ciągu tygodnia ( 5 dni pobierania nauki w szkołach).

3) Gorący posiłek musi odpowiadać  normom odżywczym obowiązującym w tzw. punktach zbiorowego żywienia  tj. posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, sporządzone z pełnowartościowych, świeżych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy ważności, wg wymogów sztuki kulinarnej i sanitarnej ( zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności  i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. ( tj. Dz. U z 2015 r. poz. 594 ze zm. )

4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających kaloryczność  zamawianego posiłku. Zamawiający kosztami badania obciąży Wykonawcę, a ewentualne niedopełnienie postawionych wymagań w tym zakresie stanowić będzie  podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy.

5) Posiłki powinny być dostarczane do szkół i wydane w dniach nauki szkolnej w godzinach ustalonych z przedstawicielami szkoły wskazanymi przez dyrektora placówki. 

6) Posiłek Wykonawca dostarczać będzie własnym transportem, na własny koszt, w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości  przewożonych potraw.

7) Wykonawca ponosi koszty załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłku.

8) O czystość termosów  zadba Wykonawca.

9) Wykonawca w ramach świadczonych usług zobowiązany jest do współpracy z Dyrektorami Szkół i Kierownikiem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olszówce.

 

5 .  Okres wykonania usługi :

Okres usługi: od dnia 14.02.2019 r.  do 17.06.2019 r.  i od  dnia 05.09.2019 r.  do  20.12.2019 r.

 

6. Wiedza i doświadczenie :

Wykonawca winien przedstawić dokument potwierdzający prowadzenie działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz posiadać potencjał wiedzy i doświadczenia w realizacji zamówień o podobnym charakterze. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonywania usługi przez Wykonawcę.

7 . Oferta  powinna zawierać :

1)  dane identyfikacyjne Wykonawcy - nazwę, adres, nr Regon, nr NIP, nr telefonu, e - mail,

2)  średnia cena netto i brutto posiłku dziennie,

 

Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty bezpośrednie i pośrednie jakie wykonawca uważa za niezbędne do poniesienia dla terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, zysk wykonawcy oraz wszelkie wymagane przepisami podatki i opłaty.  Wykonawca powinien uwzględnić w cenie wszystkie posiadane informacje o przedmiocie zamówienia.

Oferta musi mieć formę pisemną i powinna być sporządzona w języku polskim.

 

8. Wymogi  kwalifikacyjne  konieczne do  realizacji  usługi:

W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału do oferty należy dołączyć: 

1)      decyzję Państwowej Inspekcji Sanitarnej dla Wykonawcy  do prowadzenia działalności w zakresie usług cateringowych.

2)      dokumenty  ( np. referencje, umowy zlecenia itp.) potwierdzające realizację usług o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia w okresie 2 lat przed upływem terminu złożenia oferty. W wypadku świadczenia w okresie ostatnich dwóch lat usługi cateringowej dla Zamawiającego przedłożenie referencji nie jest wymagane.

Wymagane dokument są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę przed podpisaniem umowy.

  

9. Ocena ofert:

Zamawiający dokona oceny oferty na podstawie następujących kryteriów oceny:
  cena (100%),
Ocenie podlegać będzie średnia cena brutto jednego gorącego posiłku.

10. Termin i sposób złożenia oferty:

Pisemną ofertę cenową  ( zgodnie z załączonym wzorem)  prosimy złożyć w jeden z podanych poniżej sposobów w terminie do   31.01.2019 r.   do godz. 14:00

1)      oferta pisemna na adres Zamawiającego,

2)      w wersji elektronicznej na adres: gops@olszowka.org.pl

3)      osobiście w siedzibie Zamawiającego  Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Olszówce, Olszówka 15,

4)      oferty wraz z załącznikami dostarczone w sposób określony w pkt. 2)   na dzień podpisania umowy dostarczone muszą być w oryginale ( jeżeli są bez kwalifikowanego elektronicznego podpisu)

Wykonawca podaje w ofercie cenę netto i brutto za 1 kompletny posiłek. Cena musi zostać podana w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

11. Udzielenie zamówienia

Za najkorzystniejszą będzie uznana oferta, spełniająca wymagania formalne i merytoryczne, w której Wykonawca zaoferuje  najniższą cenę.

Oferty niekompletne i częściowe będą odrzucone.

 

12. Termin podpisania umowy

1.      Po wyborze oferty  sporządzona  zostanie umowa na realizację zamówienia.

2.       Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym będą następowały miesięcznie, w złotych polskich.

3.      Pozostałe warunki realizacji zamówienia, w tym orientacyjne godziny dostarczania posiłków do poszczególnych placówek, zostaną ustalone w umowie.

 

Osoby do kontaktu:

a)      Kierownik GOPS  Elżbieta Sosnowska - tel. 632739035

 

Do niniejszego pisma załączono: Formularz ofertowy z załącznikiem.

 

 

 

Kierownik Gminnego Ośrodka

Pomocy Społecznej w Olszówce

/-/  Elżbieta Sosnowska